V rámci třídních schůzek 21.5. a v následujících dvou týdnech jsme znovu řešili obavy rodičů z toho, zda dostatečně kvalitně učíme v naší škole matematiku. Opětovně jsme vysvětlovali, že se nejedná o nevyzkoušený experiment, ale o propracovanou metodiku. Nabízíme jako argument výsledky našich dětí u přijímacích zkoušek, v matematických soutěžích, výsledky celostátního testování žáků základních škol.

Nyní nabízím dva texty, které o výuce matematiky na základních školách také pojednávají. Prvním z nich je rozhovor s panem učitelem Tomášem Chrobákem, držitelem ceny učitel roku 2019 projektu Global teacher prize. Text najdete na www.rodicevitani.cz.

Druhým příspěvkem je článek zabývající se zkušenostmi s výukou matematiky na základních školách. Mluví v něm ředitelé škol (zejména ředitel ZŠ Dr. Malíka z Chrudimi) a celkem srozumitelně popisují, proč základní školy hledají cesty, jak výuku matematiky proměnit. Text najdete v Učitelských novinách 24/2019.

Budu rád, když si texty otevřete a zaujmou vás svým obsahem.

Vladimír Honzů