Milí žáci, vážení rodiče,

máme za sebou dva týdny „školy na dálku“. Před týdnem jsem vzkazoval všem – zamysleme se nad tím, co nás čeká, udělejme si plán, neřešme věci zbrkle.

Kam jsme se posunuli o dalších sedm dní později? Je již jasné, že tento stav nebude trvat týdny, ale měsíce. V minulém týdnu jsme se jako škola věnovali tomu, jak budeme s žáky a rodiči komunikovat, ověřovali si technické možnosti školy a rodin. Dětem chodí zadání domácí přípravy, zpět proudí splněné úkoly, k žákům zpětná vazba učitelů.

Stačilo pár dní a je jasná jedna věc. Škola po internetu není úplně ideální škola. Zejména rodiče zažívají těžké chvíle. Řada z vás stále chodí do práce, všichni musíme respektovat řadu omezení, někteří mají starost o své blízké. A do toho byste měli asistovat svým dětem při školní práci.

Proč je to tak složité? Problém je v tom, že současný způsob výuky na dálku umí řešit zejména znalosti – co nastudovat, co sepsat, co počítat. Práce ve škole v rámci normální výuky má ale daleko více rozměrů – pedagogické vedení učitelem, motivace žáků, spolupráce dětí, nastavování pravidel, povzbuzení, možnost během minuty reagovat na to, jak se práce ve třídě daří. Nyní to zůstává na rodině – denní režim, motivace, povzbuzení, kontrola … I ve škole pouze část žáků dokáže pracovat víceméně samostatně. Velká část dětí potřebuje více vstupních informací, „popostrčení“, povzbuzení, spolupráci s těmi „rychlejšími“, okamžitou reakci učitele na případný nezdar nebo těžkost.

Co nyní s tím? My jako škola se snažíme zadávat „domácí“ práci tak, aby to bylo pro žáky srozumitelné, schůdné. Domlouváme se na jednotném způsobu komunikace, abyste se v tom neztráceli. Pokud budeme domácí práci žáků hodnotit, nebude to známkování. Počítáme s tím, že v domácích podmínkách různé děti zvládnou přípravu různě. Od vás potřebujeme mít jistotu, že děti dělají, co mohou. Pokud něco nespočítaly, nenapsaly, nevymyslely, tak je to proto, že jim to líp nešlo. Další důležitou částí práce doma je pracovat se zdroji, které internet nebo třeba ČT nabízí. Hotové učební programy, které poskytují metodiku, zpětnou vazbu (výsledky). Budeme vám poskytovat odkazy na tyto zdroje, vy sami často máte přehled, co vše lze využít.

Přeji vám všem hlavně zdraví. Věřím, že domácí učení máme společně nastavené, že děti ve vzdělávání se mohou i v příštích dnech smysluplně pokračovat.

                                                                       Vladimír Honzů


AKTUÁLNÍ INFORMACE K ZÁPISŮM K POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZCE

 Zápis budou probíhat od 2. do 9. dubna 2020 bez osobní přítomnosti dětí

  1. ve škole.
  2. Žádosti o přijetí k základnímu vzdělávání budou podávány bez osobní přítomnosti zákonného zástupce ve škole následujícími způsoby:
  • do datové schránky školy,
  • e-mailem na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. s uznávaným elektronickým podpisem (nelze poslat jen prostý e-mail),
  • poštou - ZŠ Náchod – Plhov, Příkopy 1186, 54701 Náchod
  • vhozením do schránky školy (vlevo vedle hlavního vchodu do školy.)
  1. Po doručení žádosti škola zašle zákonnému zástupci na e-mailovou adresu (telefonní číslo) přidělené registrační číslo, pod kterým bude zveřejněn výsledek přijímacího řízení v případě vyhovění žádosti. Rozhodnutí o nevyhovění žádosti bude doručováno v souladu se správním řádem.
  2. Datum podané žádosti nemá vliv na rozhodnutí ředitelky/ředitele školy.
  3. Žádost je možné stáhnout z webových stránek škol a z webových stránek města Náchoda. Pokud nemá zákonný zástupce přístup k internetu, popř. nemá možnost si žádost vytisknout, může si ji vyzvednout v úterý 7. dubna 2020  od 8. do 17. hod. ve škole.
  4. Po ukončení mimořádných opatření školy uspořádají setkání se zapsanými dětmi zaměřené na seznámení se s prostředím školy, vzdělávacím programem, učiteli
    a prostory školy.

                                                             Mgr. Vladimír Honzů, ředitel školy

 


Vážení rodiče, máme za sebou první týden, kdy jsou školy zavřené a děti nechodí do školy. Vnímáme, jak složitá situace pro vaše děti a pro vás samotné nastala. Ve škole se domlouváme, jaký režim nastavit, aby vzdělávání vašich dětí pokračovalo, jaké cesty zvolit, aby komunikace probíhala bez velkých komplikací. Chci vás ubezpečit, že se přípravě a realizaci školní práce na dálku věnujeme a budeme věnovat opravdu zodpovědně. Když jsem hledal slova pro to, abych vás i uklidnil, že pokud něco děti doma nenastudují, nezvládnou, bude čas vše dohnat, až se život společnosti vrátí do svých obvyklých (z pohledu dneška velmi příjemných) kolejí, narazil jsem na článek pana Ondřeje Štefla. Snad vás osloví stejně pozitivně, jako oslovil mne.

Vladimír Honzů

Ondřej Šteffl: Učitelé, klid! Nehoří to, nechte děti a rodiče, aby se zkonsolidovali, pak můžete v klidu řešit, jak učit


Od pondělí  16.3. jsou v tělocvičnách ZŠ Náchod - Plhov ubytování vojáci, kteří dohlížejí na režim na česko - polské hranici.


Na základě rozhodnutí Vlády ČR  přijímá  ZŠ Náchod - Plhov tato opatření:

Výuka v 1. - 9. ročníku  je od 16.3.  do odvolání zrušena, děti nebudou chodit do školy.  Informace k domácí přípravě dostanou žáci prostřednictvím informačního systému školy v týdnu od 16.3.

Školní družina a školní klub jsou od 16.3. uzavřeny.

Školní jídelna  od 16.3. nevaří pro žáky, zaměstnance ani pro veřejnost.

 Tělocvičny jsou pro sportování  sportovních klubů a veřejnosti od  13.3. uzavřeny.